
Máte právo na vrácení zakoupeného zboží do 14 dnů po obdržení vašich Pritlacny talir pro Spojka / prislusenstvi
Více
V našem online obchodu Pritlacny talir pro Spojka / prislusenstvi je možné využít tyto způsoby platby
Více
Po vytvoření objednávky v našem Pritlacny talir pro Spojka / prislusenstvi obchodu si můžete vybrat kurýrskou společnost:
Více
Zadejte váš email a heslo
Ještě nemáte účet na EUautodily.cz? Registrace se nyní, bude to trvat méně než 1,5 minuty
Přítlačný kotouč spojky - funkce a úloha
Vozidlo má spojku na oddělení přenosu síly mezi motorem a převodovkou při startu a při přeřazování. U běžných vozidel přeřazování probíhá v uzavřeném stavu rotujícího setrvačníku na motoru připojeného k ní v trakčním spojkovém kotouči. Ten je zase spojen s hřídelem. Kotouč spojky je tlačen pružinami proti setrvačníku. Mezi pružinou a spojkovým kotoučem je přítlačný kotouč spojky, který přenáší sílu pružiny na spojkové destičky rovnoměrně po celé spojovací ploše. Přítlačná deska a membránová pružina jsou připojeny k setrvačníku. Pokud stlačíte pedál spojky, ten zapůsobí na ložisko, přičemž pružina se pohybuje směrem k setrvačníku. Ten zase působí přes pákový mechanismus na přítlačnou desku, která se oddělí od spojkové lamely a dojde k odlehčení tlaku pružiny. To znamená, že třecí spojení je přerušeno na setrvačník a ten již přenáší otáčivý pohyb na hřídel převodovky. Mezi známé výrobce spojkových kotoučů patří LUK, VALEO, SACHS a BLUEPRINT.
V případě, že je přítlačný kotouč spojky vadný
Spojka je předmětem k zvlášť vysokému mechanickému zatížení při procesu přeřazování, a tudíž opotřebení komponentů spojky neselže jen tak v průběhu dlouhého času. V případě, že spojka pracuje příliš dlouho, vede to k velkému teplu a může být tepelně přetížena, co vede k poškození přítlační desky. Takové poškození přítlačného kotouče spojky již neumožní vytvořit tlak na pružinu, který se přenáší na spojkový kotouč, a to vede k prokluzu spojky. V případě, že se spojka neoddělí správně, měli byste také zkontrolovat přítlačný kotouč spojky. V nejhorším případě se tento prvek mechanismu spojky může úplně rozbít, ale to je zřídkavý případ.
Výměna přítlačného kotouče spojky
V případě, že přítlačná deska spojky je rozbitá nebo jinak poškozena, nutná je samozřejmě výměna. Výměna spojky a dílů spojek je obvykle spojena se značným množstvím práce, která také zahrnuje množství odborných zkušeností. Nicméně, technicky zdatní jednotlivci mohou vyměnit spojku i sami, ovšem nejprve byste měli získat přesný návod pro daný model vozidla. Vezměte prosím na vědomí, že instalace spojky a přítlačných desek nese velké riziko pro vaši bezpečnost. V našem internetovém obchodě si můžete velmi levně a pohodlně koupit nový přítlačný kotouč spojky. Najdete zde také široký sortiment mnoha jiných náhradních dílů různých značek pro různá vozidla.