
Máte právo na vrácení zakoupeného zboží do 14 dnů po obdržení vašich Hlavní válec pro Spojka / prislusenstvi
Více
V našem online obchodu Hlavní válec pro Spojka / prislusenstvi je možné využít tyto způsoby platby
Více
Po vytvoření objednávky v našem Hlavní válec pro Spojka / prislusenstvi obchodu si můžete vybrat kurýrskou společnost:
Více
Zadejte váš email a heslo
Ještě nemáte účet na EUautodily.cz? Registrace se nyní, bude to trvat méně než 1,5 minuty
Hlavní válec spojky - funkce a úloha
Spojka může být sestavena mechanicky, obvykle přes lanko (kabel), nebo hydraulicky. V hydraulické spojce se uplatňuje přítlačná síla, kterou řidič přenáší na spojkový pedál přes hydraulickou kapalinu ve spojovací linii s převodem spojky. Přenos síly z pedálu na hydraulickou kapalinu probíhá v hlavním válci. Při ovládání pedálu, píst tlačí na hlavní válec a na sloupec kapaliny v hydraulickém potrubí. Po uvolnění pedálu je píst vrácen pružinou. Na druhém konci kabelu spojky je hydraulická kapalina vtlačena do pracovního válce během provozu spojky. Tlak opět působí na píst, který produkuje potřebný vztlak, aby nakonec oddělil spojku. Převodový poměr mezi vstupním a výstupním tlakem je možné nastavit pro různé průměry pístů. V případě, že píst v hlavním válci má menší průměr než válec, šlapací síla se sníží. Výrobci hydraulických spojek jsou SACHS, HERTH + BUSS, TRW a BOSCH.
Co dělat v případě, že je hlavní válec vadný
Kromě podoby s hydraulickým brzdovým systémem, komponenty hydraulického ovládání spojky mají další podobnou charakteristiku opotřebení, protože hydraulické komponenty válců jsou udržovány pod maximálním tlakem v průběhu celého výkonu. To vede ke zvýšenému opotřebení těsnicích prvků. Vysoká spolehlivost a životnost hydraulických komponentů spojky je zajištěna pomocí speciálních výrobních procesů. Poškozené těsnění znamená hydraulické netěsnosti systému a systém není schopen udržet potřebný tlak na oddělení přenosu síly mezi motorem a převodovkou. To je patrné zejména, pokud se po sešlápnutí pedálu a zařazení rychlosti spojka automaticky zablokuje.
Výměna hlavního válce
S potřebnými znalostmi je možné odstranit a nahradit hlavní válec svépomocí. Válec se nachází na pedálu spojky v prostoru nohou na straně řidiče a lze ho rozebrat po odpojení od hydraulického potrubí a nahradit jej novým hlavním válcem. Po výměně je třeba využít hydraulické potrubí a odvzdušnit jej odvzdušňovacím šroubem. V našem internetovém obchodě najdete všechny potřebné náhradní díly pro hydraulické spojky systému vašeho auta za nízké ceny. Můžete si také zakoupit další součástky kvalitních značek a pro mnoho modelů automobilů v nejvyšší kvalitě za bezkonkurenční ceny.