Máte právo na vrácení zakoupeného zboží do 14 dnů po obdržení vašich Zapalovaci civka pro Motor
Více
V našem online obchodu Zapalovaci civka pro Motor je možné využít tyto způsoby platby
Více
Po vytvoření objednávky v našem Zapalovaci civka pro Motor obchodu si můžete vybrat kurýrskou společnost:
Více
Zadejte váš email a heslo
Ještě nemáte účet na EUautodily.cz? Registrace se nyní, bude to trvat méně než 1,5 minuty
Cívka zapalování - funkce, role a výrobci
Zapálení palivové směsi v benzínových motorech se provádí za pomoci vysokého elektrického napětí, pomocí kterého se vytvoří jiskra na elektrodách na svíčkách zapalování. Úkolem cívky zapalování je v tomto případě převést obvyklé napětí z baterie (12V) na potřebné vysoké napětí. Cívka zapalování je konstrukčně podobná transformátoru, a využívá principu elektromagnetické indukce. Skládá se z laminovaného železného jádra, které obsahuje dvě cívky s primárním a sekundárním vinutím, které je vyrobeno z měděných drátků. V momentě zapálení přes primární vinutí prochází proud indukující vysoké napětí v sekundárním vinutí. Odtud vysoké napětí proudí přes kabel zapalování na svíčku zapalování. Cívka zapalování může vytvořit napětí o hodnotě 15,000 až 30,000 voltů, v závislosti na modelu. Má válcový kryt a je uložena v prostoru motoru. Dnes jsou na trhu různé cívky zapalování pro různé modely aut. Nejznámějšími výrobci cívek zapalování jsou společnosti BOSCH, BERU, NGK, JANMOR, HELLA, HITACHI a VALEO.
Životnost a příčiny poruchy cívky zapalování
Životnost cívky zapalování se zkracuje mechanickými a tepelnými vlivy. Limit životnosti této součástky je asi 60,000 až 80,000 kilometrů. Přesnou životnost není možné určit. Starší cívky zapalování jsou často poškozeny kvůli přehřátí v rámci svého vnitřního okruhu. Možné mechanické poškození může být různého druhu a může být způsobeno například různými vibracemi, poškozením těsnění nebo únikem oleje. Vede to k poškození kabelů a cívky.
Co když je svíčka zapalování poškozena - kontrola a výměna cívky zapalování
Obecně, pokud máte zkušenosti s opravami, cívku zapalování můžete vybrat a zkontrolovat i sami. Poškozená cívka se projeví zejména nestabilní prací motoru a zadrhávajícím se motorem, zejména v nízkých rychlostech a během zahřívání motoru. Příznakem může být také špatné spalování palivové směsi. Kontrolu stavu cívky lze provést speciálními měřeními. V závislosti na designu cívky by mělo mít primární vinutí odpor mezi 0.3 a 2 ohm, a sekundární vinutí mezi 8 a 19 kiloohm. Přesné pokyny k výměně a kontrole cívky zapalování najdete na internetu nebo v odborné literatuře. Novou cívku zapalování nebo jakékoliv jiné náhradní díly pro vaše auto najdete za nízké ceny v našem online obchodě.